Mam cię, zjem cię, obedrę ze skóry

Trzecia część "Obcego" niezbyt mi się kiedyś podobała. Miałam przeczucie, że na barki biednej Ellen Ripley zrzucono zbyt wiele, jakby złośliwy scenarzysta miał ochotę upodlić tę postać do granic możliwości. Są jednak osoby, w tym mój małżonek, dla których "Obcy 3" to film równie dobry jak produkcja z 1979 roku. Dlaczego więc nie dać mu kolejnej szansy?

Kojarzycie może pamiętną scenę, gdy wstrętny, opancerzony potwór zbliża śliniącą się gębę do przerażonej twarzy Ripley? To chyba jeden z najłatwiej zapamiętywalnych obrazów w kinie, więc często nawiązują do niego inni producenci filmowi. Cała historia okazuje się natomiast jeszcze mroczniejsza, gęstsza i bardziej klaustrofobiczna niż poprzednie.

Na pokładzie statku, którym leci nasza bohaterka, pojawia się stary znajomy. Zanim zdąży jednak wszystkich zabić, uruchomi alarm i procedury ratunkowe. Jednostka zostanie zniszczona, a kapsuła ratunkowa wystrzelona w stronę kolonii karnej Fiorina 161, gdzie zsyłani są najgorsi przestępcy.

O ile wcześniejsze książki z serii "Obcy" dostarczyły mi niezłej rozrywki, w przypadku trzeciej części odniosłam wrażenie, że niewiele wniosła ona do historii opowiedzianej w filmie. Obawiałam się konfrontacji ze śmiercią kolejnych bohaterów, tymczasem nie zrobiły na mnie one większego wrażenia.

Wydaje mi się jednak, że powieść zachęciła mnie do ponownego obejrzenia filmu i zmierzenia się z własnymi o nim wyobrażeniami. Dowiodła bowiem wyraźnie, że fabuła została dobrze przemyślana i umiejętnie wyważona, i oto mamy do czynienia z prawdziwym klasykiem horroru. Chyba nadaje się on więc idealnie na Halloween?

Wydana przez wydawnictwo Vesper publikacja ma dla mnie przede wszystkim walory kolekcjonerskie. Równie efektowna co poprzednie części, bardzo dobrze prezentuje się na półce. Jeśli jest się zagorzałym fanem "Aliena", na pewno warto pokusić się o to wydanie. Ale czyż książki na podstawie filmów nie są przeznaczone właśnie dla zagorzałych fanów?


ZA EGZEMPLARZ RECENZENCKI SERDECZNIE DZIĘKUJĘ WYDAWNICTWU VESPER

Wydawnictwo Vesper
Cykl: Obcy
Data wydania: 14 lipiec 2021
Liczba stron: 256

Komentarze

Popularne posty